måndag, oktober 06, 2008

... i vilken vår hjältinna funderar på finanskrisen

















Jag funderar på om jag ska ta ut mina sparpengar från banken och stoppa dem i örngottet istället? Mina surt förvärvade sparslantar får icke försvinna upp i rök i det fall banken skulle trilla omkull. Å andra sidan vädjar ju Swedbank om tilltro till dem - och att vi som har pengar där ska låta dem stå kvar.

Svår fråga. Nästan niotusen spänn är ju en substantiell summa pengar, i sammanhanget...
Eller inte. ;-)

Hursomhaver ska stålarna på mitt sparkonto bekosta diverse förlustelser under en lång och mörk höst/vinter. Nöjen, en och annan liten julklapp och kanske också en sådan här:
















Grymt ljud i en sådan. Ännu bättre i den här zeppelinaren, men priset är för högt. På tok för högt. Än så länge...

Inga kommentarer: