onsdag, oktober 29, 2008

... i vilken vår hjältinna ska göra en stadsresa

När man bor här i Emmajävlaboda och säger att man ska "till stan" menar man oftast Växjö. Det gör jag också. Idag ska jag till stan. Jag har massor på agendan; köpa ett par snygga och sköna stövlar, ta en lång promenad med Dee och sedan äta lunch tillsammans, kanske köpa mig en kappa (men det är som med kärlek... när man träffat någon som känns absolut tokrätt så bleknar alla andra bort... och jag kan inte släppa den röda Noa Noa-kappan med svarta snörmakerier, som jag såg i Jönköping...), köpa lite småförnödenheter som inte låter sig finnas här i byn, träffa Ingrid och fika och sedan gå ännu en promenad innan jag hoppar på tåget hem igen.

Idag åker gamla jackan fram! Det är -1 ute och eftersom det ser ut att klarna upp igen (det var kallt och stjärnklart inatt) så lär det inte bli en särskilt mild dag.

Ha det gott, me lovely ones - vi hörs ikväll kan jag tänka...

Inga kommentarer: