torsdag, oktober 30, 2008

... i vilken vår hjältinna lovar en sak

Imorgon blir det vinprovning här i bloggen! Jag ska testa ekologiskt vin, tänkte jag.

Anledningen är att

EKOLOGISKT ÄR LOGISKT

och dessutom så är jag rädd om mig och min hälsa och Naturskyddsföreningens rapport känns som något att ta på allvar - om än inte bli alarmerad av. NÅT ska jag ju dö av och eftersom jag exempelvis inte röker så svävar jag nog inte i dödsfara ändå... Men är det ekologiska gott så finns det ju ingen anledning att inte dricka det - även om jag inte helt överger min kärlek till Masí...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har testat ett par sorter ekologiskt vin och kan meddela att de alla (båda?) varit fullt drickbara. Speciellt det vita som faktiskt var riktigt gott, för att vara just vitt. fast nu minns jag inte namnet.. nåt från zeta kanske.

dyermaker sa...

Ja, jag såg att det fanns ett urval viner från just zeta, Kan ju vara intressant eftersom jag är förtjust i italienska viner! :)