torsdag, oktober 30, 2008

... i vilken vår hjältinna har haft en riktig MVG-dag

Må-bra-veckan rullar vidare och snart har halva gått.

Jag vaknade av mig själv vid halvåtta. Låg en stund och kände efter om ifall jag skulle försöka somna om, men bestämde mig för att inte göra det utan klev upp och plockade undan lite, diskade och satte på en ordentlig kanna kaffe. Satt i soffan och myste med tända ljus och vid halvtio drog jag på mig tränings- och regnkläder för att cykla till gymmet. Det blåste ganska friskt och regnade ihärdigt vilket borde renderat mig någon form av stilpoäng, någonstans. Det fick jag inte, men däremot ett trevligt samtal med en äldre dam i omklädnignsrummet. Jag körde ett tufft pass med ett par vändor på en jävelmotionsjävelcykeljävel och ett nautiluspass däremellan. Efteråt var jag faktiskt helt slut och belönade mig med en banan och med att göra något jag inte gjort på flera år; jag gav mig 20 minuter i ett solarium. Det var hur skönt som helst, även om den goa värmen snabbt försvann från kroppen när jag var tvungen att ge mig ut igen i ett ännu friskare blåst och ett ännu mer ihärdigt regn.

Väl hemma sprang jag bara upp och hämtade några filmer som skulle lämnas tillbaka och koden till Bob Hanssonbiljetten och cyklade sedan ner till Järnvägsskiosken. Min tanke var att jag ju ändå inte kunde bli blötare och jag var lite osäker på om jag verkligen skulle fullfölja min plan att senare ta en powerwalk...

Efter att ha klarat av ärendena var det en grymt skön känsla att komma in i värmen, dra av sig kläderna och hänga dem på tork, sätta på ägg och havregrynsgröt och ta en snabbdusch medan det blev klart. Sällan har en frukost smakat så gott! När jag mumsat klart lagade jag en kanna kaffe och sjönk ner i soffan med Is och vatten, vatten och is. Härlig bok!

Jag har pysslat lite med bloggen, också. Kom på (tack för inputen, Dee!) att jag skulle spara ner den - och nu ligger väl åtminstone en tredjedel på ett USB-minne. Resten ska jag ta ner imorgon.
Pratat med Johanna i telefon, och Jenny som ringde och var själaglad över att ha fått tag på In Flamesbiljetter till konserten imorgon!

Vid halvtretiden började snön falla. Visserligen en blöt och blaskig variant men ändå SNÖ! Tyvärr la den sig inte på backen så att det gick att göra snöänglar, men det ska komma mer inatt så hoppet är ännu inte ute. I all synnerhet som temperaturen faller! Ljuvligt!

Jag var först lite tveksam, men jag gillar inte att backa på min planering så en stund efter fyra gick jag ut och tog mig en timmes powerwalk. Mörkret föll snabbt så det var tur att jag kom på att ta med ett par reflexer. Kallt och blött men också helt tokskönt, faktiskt!

Pastan och den heta tomatsåsen smakade förträffligt efteråt, kan jag meddela!

Nu har jag tänt levande ljus, har varma, mjuka raggsockar på fötterna och ska strax laga mig en mugg te och återvända till Majgull Axelssons värld. Den utövar en inte föraktlig dragningskraft på mig.

All in all är detta alltså en absolut MVG-dag!

Jag hoppas att jag vaknar till en vit och tyst värld imorgonbitti. Då ska jag dra på mig kläderna och gå min mil uppe i skogen och bara njuta! Å andra sidan; om det regnar lär jag gå ut ändå. Jag är en envis jävel. Ja... och ytlig, då... *s*

Njut, me lovely ones! It's an order! ;-)

Inga kommentarer: