söndag, oktober 19, 2008

... i vilken vår hjältinna tänker att

Solen skiner uppfordrande därute.
Jag tänker att jag ska gå en promenad.
Men jag orkar inte.
Jag tänker att jag åtminstone borde gå ut på balkongen.
Sitta där en stund. Röka lite.
Men jag har inga cigaretter.
Jag röker ju inte, ens.
I stickkorgen ligger min nästan-klara tröja.
Jag tänker att jag ska sticka klart tröjan, nu när det är höst.
Men jag tar inte ens ur den ur korgen.
Istället sitter jag här och ser en rätt trist film och äter lite blåbärsglass.
Jag tänker att det kanske inte är det nyttigaste att göra.
Men det är rätt slött. Och gott.

Sedan tänker jag att om sömngång är att gå i sömnen - då måste ju tankegång vara att gå i tankar?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska nog leta fram lite mörk choklad i gömmorna och göra precis som du, se en trist film och mysa ner mig i soffan. Glass- och chokladmonstret är de bästa på att jaga bort ensamhet och måsten! (Och kanske tar jag en cigg på balkongen också, för jag har faktiskt ett paket liggande i väskan.)

Kram!

dyermaker sa...

Fint, Sara! Gör så. Och håll ut!

dyermaker sa...

Fint, Sara! Gör så. Och håll ut!

dyermaker sa...

Det ekar här... :D

Caligula sa...

Tänkvärd tankegång! =)