tisdag, oktober 21, 2008

... i vilken vår hjältinna får en dålig start

Kaffet är klart och jag slår mig ner i soffan med datorn. Slår på teven och just när jag gör det så sitter han där... Herr Glugg... i sändning från Eja-Märtas utanför Varberg... och säger att han ska jobba "från en flumskolepolitik till en kunskapsskolepolitik"...
Men vafan... Tack så väldigt mycket... det är ju just vad jag, och mina elever och kollegor behöver höra som start på denna arbetsdag. Tack! Tack! Tack! Detta ska bli dagen då vi slutar flumma och i stället börjar lära ut och lära in. För det är ju inte alls det vi redan gör. Ånej - vi bara leker och har spel...

Jan Björklund: AVGÅ! NU!

1 kommentar:

Caligula sa...

Det är ju Gluggen som kör med flum som inte konkretiserar "flumskola" och "kunskapsskola". Och försöker få till nåt som står i bjär kontrast till pedagogisk forskning.