lördag, oktober 04, 2008

... i vilken vår hjältinna har småshoppat

Fasiken vad fiffigt att köpa musik via iTunes! Jag har inte testat förrän idag, och det blev Olle Lungströms Det stora kalaset och Reeperbahns Venuspassagen. Ljuvlig musik med ännu ljuvligare texter! Såväl hela texter som enstaka strofer får det att kvillra i nacken på mig och hjärtat liksom växer. Vem behöver flummiga New Ageaffirmationer när man kan sjunga med - för full hals och ända från bäckenbotten (ja... glöm det där med att man tar i från tårna - för det gör man inte) - i En apa som liknar dig:

"Jag äääääär dina drömmar...
jag är den som aldrig säger nej...
jag är apan som liknar dig...
jag är lyxvarianten...
jag är färgen i filmen om ditt liv..."


DET är en kick, det! :-)

För att återgå till ämnet - köpa musik via iTunes - fick jag dock hålla in hästarna en smula. lätt att plötsligt bara shoppa loss och glömma att det tickar pengar från kontot i samma takt som jag klickar på "köp"-knappen...

Inga kommentarer: