lördag, februari 23, 2008

... i vilken vår hjältinna trotsar vädrets makter

Om en halvtimme kommer taxin. Jag unnar mig det då det annars är en knapp halvtimmes promenad ner till stationen och det är fortfarande så att det blåser ganska friskt. Men i övrigt är himlen nästan helt blå och det finns en aning av sol därute. Jag har kollat på SJ:s hemsida och det ser inte ut att vara några störningar i tågtrafiken, här längs kusten. Jag ska inte kverulera över det här med förseningar, inställda tåg etc etc. Men det är ur led. Det är det. Förr visste man att vad som än hände (nåja... nästan, i alla fall) skulle tågen alltid komma och gå helt punktligt. Numera är det ungefär det enda man vet att de aldrig gör.

Det känns lite småsorgligt att lämna Johanna, för det är så mysigt att vara här och hälsa på hos henne. Men vi ska ju ses snart igen! Här eller där (hemma hos mig). Och Fröken stannar hos henne, så hon lär knappast hinna ha långtråkigt. Det har hon nog inte annars heller, så fullt upp med goa vänner som hon har. Det känns gott för ett modershjärta!

Idag ska jag (och ett gäng andra) hjälpa min Nära Vän P att flytta. Han har packat och donat och kl 11 ska vi börja hiva in grejer i flyttbilen och sedan hiva ut dem igen, fast på en ny adress. Inom Lund, dock. Vi är såpass många att vi säkert hinner göra ett städryck i det gamla huset också. Och sedan - när allt är färdigkånkat - kopplar han in stereon och drar fram öllådorna och sedan är det FEST! Wohoo!

2 kommentarer:

Shuto sa...

yay party. Fast att flytta själv är nog det mest ångest framkallande jag vet. Jag har sagt till min fiancee att jag vägrar flytta själv nån mer gång innan vi budgeterat att ta hjälp av en firma.

dyermaker sa...

Helt LJUVLIG fest var det! Vi hade knappt slutat när det var dags för frukost! :D
Men jag håller med dig om det där med att slippa flytta själv; när jag flyttade hit för 1½ år sedan visade det sig att jag varit inskriven på Af som arbetssökande i över 6 mån, men det hade jag glömt eftersom jag hade ett vik. Så Af betalade hela flytten! Två killar kom op morgonen - packade ner hela mitt hem, körde det till Emmaboda (25 mil bort) och före kl 20 på kvällen hade de butir upp allt i min nya lgh. NAJS!