söndag, februari 10, 2008

... i vilken vår hjältinna håller söndag

Vaknar när Fröken försöker riva ner saker i sovrumsfönstret. Vi har diskuterat det där, hon och jag, om hon verkligen är en katt och inte en inkarnerad noshörning. Smidighet är inget jag direkt förknippar med henne. Men hon kommer väl att bli vuxen hon också, en dag.

Gårdagens frustration och irritation handlade faktiskt väldigt mycket om just utebliven träning och vad utebliven träning gör med mig. Jag blir arg och besviken på mig själv och dessutom får jag endorfinabstinens. Idag ska jag börja med en riktigt snabb långpromenad för att komma i balans, och i eftermiddag blir det ett pass på jävelmotionsjävelcykeljäveln, också. Sedan kommer jag att vara i fas med mig själv, och hög på sagda endorfiner.

Och för att då belöna mig ytterligare ska jag köpa hem DN och plöja den i timtal, läsa någon av alla bra böcker jag lånat och dessutom äta något riktigt smalt och smaskigt till middag. Njuta av min söndag, helt enkelt. Vilsamt, energiladdande och upplyftande ska det vara. Avrunda med ett långt, varmt bad och lite skön musik.

Men först: det här. Ren, djävulsk energi at its best!

Stay tuned!

5 kommentarer:

Muminen sa...

Det var väl det jag tänkte - det fanns en dag idag också. ;)
You go, girl!! Kill that damn jävelmotionsjävelcykeljävel! YEAH!

dyermaker sa...

JÄÄÄJ! Har avverkat en timmes powerwalk, till att börja med. Kickar endorfiner redan! :)

Glas och Klorid sa...

Visste eller förstod inte vad utebliven träning kunde göra med dig....Borde fatta eftersom jag tränar en hel del själv. Sorry. Jag har lagt ett resept på "energi bars" på bloggen Mycket smarriga och faktiskt både smala och lite nyttiga. Hälsningar T

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=jwMj3PJDxuo&eurl=http://www.google.com/reader/view/

på tal om konst och youtube. :)

Muminen sa...

Bolt Thrower... usch. Påminner om LJS... haha...
Got the t-shirt, wore it for a while and threw it away. ;)