fredag, februari 29, 2008

... i vilken vår hjältinna varit glömsk

Jag ska ha en vikarie idag och fast jag två gånger, igår, var på väg att förbereda det som ska uträttas på lektionen så glömde jag bort det och kom på det när jag lagt mig igår. Därför måste jag skynda mig till jobbet nu, innan det är dags att ta tåget till X-labbet i Kalmar med min mentorsklass, och fixa till lite grejer. Det här med vikarier är många gånger krångligare än att göra jobbet själv. Men ibland är man tvungen att ta till denna lösning. Idag är det ju ett annat uppdrag för min del, och vid något väldigt sällsynt tillfälle kan det ju vara så att jag är sjuk. Men det händer inte särskilt ofta. Eller så är jag halvkrasslig, trycker i mig några alvedon och går till jobbet ändå. Av ren självbevarelsedrift intalar jag mig.

Jag har dock inte mer bråttom än att jag hinner dricka ett par muggar kaffe och vakna till liv.

I eftermiddag och ikväll ska det packas här, men jag hinner säkert blogga om något vettigare än ovanstående. Stay tuned...

Inga kommentarer: