söndag, februari 10, 2008

... i vilken vår hjältinna avrundar helgen

Ingen söndagsångest idag. Ingen alls, faktiskt. Jag ser fram emot en bra vecka, och när jag går hem på fredag är det ledighet i 9 dagar som gäller!

Jag har inte cyklat, men väl tagit en rask kvällspromenad runt den lilla sjön. Jag känner mig tillfreds med vad jag åstadkommit idag; träning, mat (middagen fick bli egenhändig klyftpotatis med olivolja, svartpeppar och salt tillsammans med laxfilé och brysselkål), läsning (DN får gärna ta ett par timmar) och avkoppling. Har pratat med sonen också. Han är på väg hem till Sverige inatt för att fixa några ärenden och ta med sig en sportlovsledig kompis tillbaka upp på fjället, för lite seriös snowboarding.

Söndagarna är ofta bakdagar härhemma. Så även idag. Jag har bakat ett par olika sorters matbröd och avnjuter i skrivande stund ett fiberrikt, innehållsrikt bröd med lite smör och en stor mugg te. Enkelt men njutning på högsta nivå.

Sitter och småkollar på Jamie Oliver som lagar underbar paj, på min nya teve (en platt!) med Fröken Smilla i knät. Om en stund ska jag ta mig ett skönt bad och sedan blir det sängen.

1 kommentar:

Muminen sa...

Låter som om du haft en superfin dag! Jag har haft en ganska loj dag här. Och en riktigt FIN sådan. ;)