tisdag, februari 05, 2008

... i vilken vår hjältinna fångar ett tillfälle i flykten

Plötsligt blev en lektion inställd, då de två eleverna jag skulle jobba med var sjuka. Utan att tveka drog jag på mig halsduk och jacka och tog mig en rask runda uppe i skogen. Underbart! Nu har jag samlat ny energi och ska se Populärmusik från Vittula tillsammans med några nior. De ska ha 60 minuter svenska men efter förmiddagens urladdning är de nog aningen trötta på läs- och skrivövningar, så en film med tillhörande diskussion är nog ett roligare upplägg. Det vi inte hinner se idag ser vi klart imorgon. Dessutom ingick en aptitretare ur Niemis bok i ett av de gamla nationella proven vi övade på, före jul, och när vi läste det skrattade vi gott och länge åt Mattis och Niilas första trevande försök att vara rockstjärnor.

Hoppas de gillar filmen också!

4 kommentarer:

pärlbesatt sa...

och jag sitter som bäst med ett flexperiment som jag tycker du ska titta på..

pärlbesatt sa...

fast nej, klistret måste nog torka mer först. sorry! ;)

pärlbesatt sa...

NUUUU kan du titta. Det verkar inte torka mer...

Muminen sa...

Herregud. Vittulaboken är ju bara så underbar. En av de absolut roligaste jag läst. Skojsigaste situationen i boken är när byns kyrka är mer än överfull... och varför den är det... haha...