tisdag, februari 05, 2008

... i vilken vår hjältinna står emot en frestelse


















Djävulen frestar, men han tvingar ingen.
Så är det.

Jag börjar verkligen få vardagsstyr på det där med att äta rätt och vettigt. Idag smarrade jag visserligen i mig en bit paj till lunch, men dels gick jag sedan en förbrännande och allmänt uppfriskande promenad, och dels klarade jag av att bara dricka kaffe på Konditori Fenix, och inte äta en endaste smul av deras legendariska semlor, trots att det ju är fettisdagen idag. Bara namnet borde ju skrämma upp en...

Och jag undrar hur världens mest framstående temmelkännare håller sin linje så slank...

3 kommentarer:

Muminen sa...

"Tänk på temmeldagen så att du helgar den" var vad jag anammade idag. Inte för att jag tryckte i mig någon fastlagsbulle, utan något värre än så... haha... Nåväl... imorgon är en annan dag. Då kan jag väl fortsätta dieta. ;)

dyermaker sa...

Finns det värre saker än semlor, alltså? ;)

Anonym sa...

Va - kunde du stå emot? Det kunde inte jag... så är det. Anne-Marie
som tackar för alla hälsningar och medtankar.