söndag, februari 17, 2008

... i vilken vår hjältinna blir ressugen

Jag läser Pedagogiska magasinet och temat i det senaste numret är miljöns betydelse för inlärningen - Det sitter i väggarna. Detta är något jag gafflat om länge, och tänker fortsätta med, men det får bli i min andra blogg. Det jag tänkte skriva om här är dessa fantastiska exteriörer och den reslust de ger mig. Jag skulle vilja resa till Wien och på plats få lov att fascineras av Hundertwassers verk:






















































För att sedan dra vidare till Barcelona och falla i trans - och kanske knäböja... - inför Gaudis ljuvligheter...



































































... bara för att nämna ett par exempel...

En roadtrip i arkitekturens och konstens tecken, någon..?

6 kommentarer:

Muminen sa...

Haha... jag skulle precis tipsa om Gaudis "benhuset", men såg när jag skrollade lite till att du redan fått med det. Duktig tjej! ;)

Muminen sa...

Jag har sett katedralen, om än på håll... maffig pjäs, den där.

Jag hänger LÄTT med. Men det visste du säkert redan. :)

Glas och Klorid sa...

En "tapas" eller två och en runda i Barcelona...Ja jag hänger på också...Var där för ett år sedan ock kanske är det tid att visa lite bilder där ifrån. T

Anonym sa...

kolla in min kompis Ferkels blogg o hennes bilder av Wien! hon är arkitekt och har BLICK!

visalisas.blogspot.com är det.

kram!

dyermaker sa...

vajlan> Will do!

dyermaker sa...

muminen> Det visste jag ju! ;)