fredag, februari 15, 2008

... i vilken vår hjältinna hyllar en vanlig fredagsmorgon














Så här ser det ut när jag ser ut genom mitt köksfönster, när jag sitter här vid bordet och dricker mitt nybryggda Blue Java. Utsikten må vara ordinär, men ni ser väl solstrimman som lyser upp huset längst bort? Ni ser väl den fläckfria, blå himlen? Känner ni att det dessutom är Fin Fredag? Jag har på mig svart, kort jeanskjol, lila urringad top (svart linne under - jag vill inte få mina pojkars tankar på villovägar) och nylackade naglar.

Fin Fredag innebär en dag full av mys, livsnjut och trevligheter. Sovmorgon, smarrig fredagsfika med kollegorna, kanske en promenad ner till Glasbanken för inhandlande av ett par flaskor rött, träning (ja, absolut!), liten middagslur på sängen med katten på magen, lite pyssel och något gott att äta. Idag är jag sugen på något med kyckling, så det får det bli. Andra najsigheter som kanske inträffar är telefonsamtal med en eller annan skön Vän, läsning (jag har ålagt mig själv att läsa ut Vid hägerns skarpa skri innan jag börjar med Neil Gaimans American Gods), stickning (är sugen på att sticka på den lila toppen i silke/alpacka igen) och kanske lite surfande också. Nej, nu ljög jag igen; klart att det blir surfande - både bloggande och hängande på min älsklingsrockboard, som jag nästan känner att jag eftersatt ett tag.

Jag börjar jobbet om en kvart så det börjar bli dags att borsta tänderna och dra på mig stövlarna, men innan jag gör det ska jag dels visa er att bilden från min bakgård bara visar halva sanningen. Om jag ser rakt ut genom fönstret ser jag bilden ovan. Men när jag går fram till fönstret är det detta jag ser:













En riktig, småländsk blandskog!

Och så var det en sak till: en av mina gamla musikhjältar -> Cat Stevens. Enjoy!

Jag älskar mina fredagsmornar!

Inga kommentarer: