onsdag, februari 06, 2008

... i vilken vår hjältinna gjort DET

Jag gjorde det! Satte klockan på kvart i sex, snoozade fem minuter och sedan gick jag upp och drog på mig träningskläder och tog en halvtimme på min jävelträningsjävelcykeljävel. 23 km på 30 minuter innebär ett bra tempo! Jag hade orkat en stund till, men den här stunden - när jag duschat och pysslat och bara sitter och njuter min gröt och mitt kaffe - är guld värd, så en halvtimme fick räcka.

Nu är det riktigt spännande i primärvalet USA-valet - tokjämnt mellan Hillary och Barack! Jag hoppas att jag kan uppdatera mig lite under dagen, även om onsdagarna är ganska så tajta. Har lovat en vän och kollega att vi ska ta en promenad uppe runt Krysseboda också, på lunchen!

När jag duschade kom jag att tänka på en sak. Det har verkligen inte med mitt duschande att göra, men kanske är det så att mina tankar kickar igång då? Jag tänkte på alla dessa möten vi har på jobbet. Vid något tillfälle var det en av kollegorna som tyckte att det där med att fika på mötena (på eftermiddagarna, på morronmötena tar man bara med sin kaffemugg - om man vill) var himla onödigt. Visst - sitta och moffla in socker- och fettbemängda bakverk flera gånger i veckan är sannerligen inte nyttigt men å andra sidan finns det något sammanbindande med att fika tillsammans. Att bryta bröd med varandra... Det för människor samman och är trevligt, dessutom! Så jag röstar för fika framöver, om jag blir tillfrågad. Eller så säger jag det ändå, utan att vara tillfrågad. Men det behöver ju inte vara feta kakor - det kan väl vara en god macka, eller kanske ett fruktfat?

5 kommentarer:

UriahHeep sa...

Det är farligt att kenaga på förskola. Då kan man lätt dra förbi köket och se en semla ligga där ensam och förtvivlat ledsen ;)

Nu ska jag till kneget i regnet och ha en bra dag. Jobbar över, som vanligt. Ska ha en handlingsförlamad vikarie idag. Hur fan ska jag palla att ännu en dag klä på alla barn deras kläder? Jaja, jag kan ju alltid be människan ta tag i allt.

dyermaker sa...

Micke... Jag beundrar er som orkar jobba med småbarn! Själv är jag nog egentligen kalibrerad för gymnasiet, men högstadiet funkar också...

Var glad så länge du inte dessutom har EGNA kottar att baxa upp på morgonen och dra iväg till dagis/skola och sedan hämta på kvällen... ;)))

Glas och Klorid sa...

Du D! Varför inte baka lited hälsosamma energi-kakor till kolegorna.....Jag ska lägga ett resept på min blogg. T

Anonym sa...

varför kan ni inte ha pedaGÅgiska möten allihop? iofs lite svårt om man är elva stycken...

nu har jag glömt vad jag skulle säga... jo. Baracken, hur kan de säga att han är SVART? han har ju albylvit mamma!? det stör mig som fan. jag vet det där med One drop-rule, men ändå. han är lika vit som svart eller ingetdera, men han är fan inte svart. jädra amerrkaner.

Muminen sa...

Vem säger att hen behöver käka det som bjuds? Gnäll, helt enkelt. ;)

Och du är inte den enda som var uppe på jävelcykeln imorse. Jag tog en timma, men några mil cyklade jag nog inte. Jag kommer däremot att ha rejält ont i baken imorgon... våndavånda. Har skjutit upp den där första cykelturen just pga det.
Men så duktiga vi är! ;)