fredag, februari 15, 2008

... i vilken vår hjältinna vägrar

Ja, det gör jag! Jag vägrar låta mitt goda humör slås ned av att en person i min omgivning brister i vardagsrespekt. Allt gott kommer till den som väntar. Allt annat också, dessutom.

Efter en solig eftermiddagspromenad med små stopp längs vägen (ytterkrukor, äpplen, mörk choklad och två flaskor rött) blir det nu läsning och vila i soffan, innan jag lagar mig en god middag, på temat kyckling, grönsaker och fullkornspasta.

Stay tuned, my lovely ones!

4 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Låter skönt...Tror jag ska göra dig sällskap innan killarna kommer hem och pockar på middag som i mitt fall ska ha basen av köttfärs. Får slappa och tänka ut något tillsammans med ett par glas rött....Kryddigt i alla fall. T

Muminen sa...

Som vanligt gör du helt rätt i att behålla ditt majestätiska lugn. Du är en klippa.
Givetvis är du uppstöttad av mig, en klarblå himmel och en vår som är på väg.
Pussisen!

Anonym sa...

oj vad jag tänkte på dig nära jag råkade zappa in på Klass 9A!!

Muminen sa...

Du är min vardagshjältinna!! Bara så du vet.