onsdag, februari 20, 2008

... i vilken vår hjältinna känner sig konstig

Skum känsla, det här, att ha sportlov mitt i ingenting, liksom. Jul- och påsklov är ju förknippade med diverse helgdagar men här är vi - i den senare hälften av februari - och det känns som om någon snart kommer på mig med att skolka. Märkligt.

Samtidigt njuter jag av att låta dagen gå och göra det som faller mig in. Idag har jag läst vidare i Neil Gaimans American Gods. Den tar sig och jag har lagt annan läsning åt sidan. Den får följa med på tåget västerut imorgon. Vidare har jag bakat bajsabrabröd, igen. Ljuvligt gott och verkligen superenkelt att sno ihop. Dammsugit. Städat badrummet. Handlat lite. Hämtat hem fåtöljen som ska pimpas. Den ska jag börja jobba med nästa vecka. Krafsat ihop en kycklingsallad on demand (Johanna). Jag har inte promenerat. Men det kan jag leva med. Det kommer nya dagar. Dagar då jag ska träna seriöst. Det kan ni vara lugna för. Dagen är ju inte ens slut, än. Och imorgon ska jag promenera längs Ätran. Bara en sån sak!

Synd att det är så molnigt ute. I natt är det total månförmörkelse. Det hade varit fint att se.

Inga kommentarer: