torsdag, januari 24, 2008

... i vilken vår hjältinna är tillbakalutad

Det är skönt att sitta här i sköna soffan och veta att det är rent och fräscht här hemma. Det som bara skulle bli en dammsugning blev också dammtorkning, skurande av badrum, moppning av golv och vattning av blommor. Välbehövligt, faktiskt. Nu när jag är förkyld känner jag av Frökens närvaro mer än vanligt. Men aldrig kan man ju vara riktigt nöjd. Just som jag var klar med städningen bröt en sned sol fram en stund och det blev onödigt tydligt att mina fönster ser kläggiga ut. Är det något jag inte är bra på när det gäller hushållsfiffande är det fönsterputsning. Men det är bara att ta tag i. Inte idag, dock.

Jag försöker lyssna på teven - nyss intervjuades Jan Björklund och samtidigt som jag tycker han i mångt och mycket har noll verklighetskoll, så vill jag gärna följa med i skoldebatten. Men det är svårt eftersom det samtidigt spelas Maiden högt samtidigt som det skramlas.

Sådär. Dörren till arbetsrummet stängd. Varför ska jag lista ut att den ska vara det - när det inte är jag som spelar högt och väsnas?

Nu är iofs inslaget med Björklund slut, då. Jag återgår till ni-vet-vilken-bok en stund. Ska bara fylla på kaffemuggen först!

Inga kommentarer: