onsdag, januari 23, 2008

... i vilken vår hjältinna ändå gjorde det

Jag gjorde det. Efter sista lektionen - där jag för övrigt lät gruppen gå tidigare - gick jag hem, trots att jag hade en bra bit av arbetsdagen kvar. Hela kroppen värker och nu sitter jag tillbakalutad i soffan, dricker te och funderar på om jag ska orka göra en jobbgrej ändå; läsa en bok. En bok som fått lysande omdömen av mina kollegor S och E-M (som lånat mig sin bok). Detta är boken:

















Och så här står det på baksidan:
"Christopher is 15 and lives in Swindon with his father. He has Asperger's Syndrome, a form of autism. He is obsessed with maths, science and Sherlock Holmes but finds it hard to understand other people. When he discovers a dead dog on a neighbour's lawn he decides to solve the mystery and write a detective thriller about it. As in all good detective stories, however, the more he unearths, the deeper the mystery gets - for both Christopher and the rest of his family."

Min förhoppning är dels att lära mig mer om Aspergers, ur en lite annorlunda vinkel, dels se om inte den skulle kunna vara en riktigt vettig bok att jobba med i mina grupper. Jag har bara hunnit läsa några sidor, men den verkar minst sagt lovande - inte minst för den varma, empatiska humorn!

Om jag lagar mig lite mer te orkar jag nog läsa lite till... ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min vän,,, har jag inte länkat till dig... jag ber om ursäkt. Har läst här... och tycker om. Jag undrar lite över din långa stubin...och din presentation. Jag gillar den. Allt gott Magda. Det var roligt att du kom på min bloggfest. Jag gillade vårt snack. Fniss. Anne-Marie Körling

Anonym sa...

Åååhh... det där låter som en bok för mig. Om jag bara hade haft TID att läsa annat än entreprenöriella tjosanböcker just nu. Men EEEEN dag, så...

Puss!!
/Bästaste A

dyermaker sa...

Du kan få låna den, vid tillfälle! Jag har beställt en egen! :)

*smoootch*

Anonym sa...

åh, den vill jag läsa! påminn mig, jag har så himla dåligt minne! tack för tipset!

Bogie sa...

För en som läser allt för sällan och helst inte på såna där utrikiska, finns den på översatt?