onsdag, januari 09, 2008

... i vilken vår hjältinna är så trött, så trött

Jag sov som en sten när telefonväckaren började vissla. Om Fröken försökt väcka mig, eller sova på min huvudkudde (vilket min allergi inte fixar) har jag varit lyckligt ovetande. Det är jag tacksam för. Att jag fick sova så tungt en stund, åtminstone. Det var svårt att somna igår och även när jag slutligen föll i sömn var den helt störd. Jag sov ryckigt, vaknade ofta, drömde konstigt. Antingen var det väldigt varmt eller så frös jag. Jag är allt annat än utvilad just nu och mest gör det mig arg. Kanske inte särskilt rationellt, men så är det. Ingen bra start för veckans oftast mest krävande dag. Många lektioner med elever som tar mycket plats och kräver mitt totala fokus och korta uppehåll emellan arbetspassen.

En dusch och ett par muggar Blue Java har i alla fall fått mig på fötter och nu är det dags att dra på skor och jacka, hänga ryggan över axeln och gå ut och möta dagen.

Hej och hå.

Inga kommentarer: