torsdag, januari 17, 2008

... i vilken vår hjältinna trampar vidare

Jag jobbade över idag. Kände att det fanns saker jag skjutit på och som kan vara skönt att få undan; inte minst med tanke på att jag fick mitt schema påfyllt idag så att jag t o m har några minuter för mycket - i undervisningstid - i veckan, nu. Jag ska "ta hand om" två killar som inte funkar i grupp, 3x60 minuter. Hej och hå. Det är roligt men också tufft och långt ifrån de diskussionslystna och pigga gymnasieklasser jag drömde om under min lärarutbildning.

När jag jobbat klart var det mörkt och jag kände ingen som helst lust att gå till gymmet. Jag slutar ju tidigt imorgon, så jag tar det då i stället. Men något måste jag göra så jag tar väl fram jävelträningsjävelcykeljäveln och kör ett par mil.

På återhörande.

Inga kommentarer: