lördag, januari 05, 2008

... i vilken vår hjältinna känner sig morgontrött














När jag vaknade vid kvart i elva idag var min första tanke: "Hur i glödheta ska jag - om bara två dagar - orka kliva upp strax efter sex? Varje morgon?"

Jag ska fixa batterier idag, till väckarklockan jag fick i julklapp av Simone, så att jag kan ha avgrundsskriket som backup till mobiltelefonens visslande. Kanske hjälper det? Åtminstone så jag kan ta mig ur sängen? Sedan får duschen och Zoegas göra resten av jobbet.

Jag är nu inne på andra bautamuggen kaffe och ska strax samla ihop mig för en promenad ute i det vita. Jag vet att snön och kylan kanske ställer till det för andra, men jag gillar det!

3 kommentarer:

pärlbesatt sa...

jösses vilken väckis!! en riktig skräckis! jag övar på att titta på såna där utan att bli rädd, igår såg jag t o m på ett franskt program om utgrävning av mumier och identifiering à la CSI av en faraoninna som börjar på A men som jag inte kan stava. tittar på hindu-gudabilder i jakt på en lämplig bild att göra lampa av. tänker på dig då.

dyermaker sa...

Ja... gör det! Tänk på mig! :)

Svensklärarföreningen sa...

ZOegas kaffe... då sätter jag igång hela mig...Anne-Marie