onsdag, januari 16, 2008

... i vilken vår hjältinna känner en vidbränd doft








Dagen har ändå - så här långt - varit bra. Riktigt bra, till och med. Men jag känner att jag måste vara försiktig. Mer än en gång har jag tänkt det hemska ordet - vidbrändhet - och till den platsen vill jag inte gå igen. Jag känner igen symptomen och jag håller mig på replängds avstånd. Idag gick jag t o m hem på min korta lunchrast bara för att inte ännu en gång hämta min yoghurt och frukt och sedan sitta och jobba hela rasten. För det gör jag alldeles för ofta, ja, nästan alltid, faktiskt. Jag får höra att jag ska ta det lugnt, vara rädd om mig, sänka kraven. Men... det går ju inte. Inte om man vill vara Världens Bästa Fröken. Och det vill jag ju. I settle for nothing but the best. That's it.

Femton minuter kvar. Sedan ska jag gå hem. Innan dess ska jag hinna kopiera upp ett par läxprov och några kompletterande boksidor. jag läser Stephen King's The Body med ett gäng nior och givetvis fattas det sidor. DÄM.

Stay tuned!

Inga kommentarer: