lördag, januari 12, 2008

... i vilken vår hjältinna tänker på... BLÜMCHEN














HAHA! Jo! Det är sant! När jag var ute på min runda ploppade hennes Heut' Ist Mein Tag upp. Jag har ett gäng eurodiscolåtar (LeilaK, 2Unlimitied, Scatman, Scooter m fl) på ett spår och det är suverän musik när jag är trött och seg och/ellervill lägga in överväxeln. Vilket jag alltså ville idag!

Jag lyssnar och kan inte låta bli att le åt minnet av sonens första spirande tankar kring tjejer och de intressanta attribut dessa är försedda med. Han var väl i 9-10-årsåldern och visst hade han ibland sneglat lite diskret på storasyrrornas tjejkompisar, men med Blümchen kom det första erkännandet... "hon är så söt... och... ähm... hon har snygga bröst..." HOHO, Lillmysen, vad du var SÖT. Vad du är söt! Minns du? ;-) Annars får du en liten påminnare här!

Jag är inte hungrig men känner att jag behöver något. Får se vad jag kan sno ihop innan jag intar tevesoffan för att se About Schmidt på fyran. Lagom ansträngande.

Inga kommentarer: