onsdag, januari 16, 2008

... i vilken vår hjältinna nästan ger tappt

Nej. Inte en tappedag. Men en ge-tappt-dag? Njah - kanske ändå inte, men det är nära nu. Trots träning och vettig kost känner jag att jag behöver så mycket mer energi. Jag vet inte varifrån jag ska ta den, bara. Sova kan ju vara en lösning, men det gör jag ju. Mina vitaminer och mitt järn käkar jag. Frukt och grönt. Hej och hå.

Jag har ingen som helst lust att bli skrynklig som ett russin och därutöver öka risken för malignt melanom, annars vet jag ju att en stunds ljusdusch i solariet piggar upp och både får mig att se fräschare ut och känna mig dito.

Jag går upp ur sängen, brygger kaffe, äter min gröt och går till jobbet på ren och skär vilja. Envishet är inte alltid en negativ egenskap - snarare tvärtom. Min envishet har tagit mig långt. Frågan är om den kan ta mig en bit till.

När jag pratade med Halmstads-Anna igår kom vi in på det här med mål i livet. Vi befinner ju oss fortfarande mitt i det. Livet, alltså. Och ingen av oss har några tydligt definierade mål, längre. Eller rättare sagt: inte just nu. Och vi saknar det! Jag måste fundera på vad jag vill göra härnäst. På mina drömmar och idéer och se vad som kan göras för att förverkliga dem.

Nu ska jag dock börja med att förverkliga en lektion.













(Utsikt från min arbetsplats)

Stay tuned...

3 kommentarer:

sara sa...

Jag har packat 10 metrar till dig, som jag tänkte skicka efter löning - om du kan vänta så länge?

Först funderade jag på några kronor metern, men strunt i det. Jag skickar tyget, och du får klämma lite på det och känna efter vad du tycker det är värt. Det är ändå roligare att få något ANNAT i utbyte, än sånt därnt plinkeklink i plånkan. Känns det som en idé?

dyermaker sa...

Ah... Jag kan vänta! Min symaskin måste ju ändå återuppväckas innan jag kan göra vad jag tänkt. Skulle göärna ge dig något annat i utbyte - låt mig fundera! Annars får du vad du tidigare sa per meter. :-)

sara sa...

Fri byteshandel ftw, som ungdomarna säger.