onsdag, januari 09, 2008

... vilken vår hjältinna smider planer


















Jag har just avslutat min påvra lunch, bestående av en banan och en flaska Vitalinea (en typ av drickyoghurt) samt ett par muggar kaffe. Helt okej, både ur närings- och mättnadssynpunkt. Nackdelen är att det inte är varmt. Idag är en sådan där dag då jag hade velat ha en varm lunch.

Jag planerar kvällens middag, som får bli spenatsoppa med ägghalvor och macka till det. Enkelt och gott. Jag ska laga tillräckligt mycket för att kunna få med mig en portion till jobbet imorgon. Det ser jag fram emot redan nu.

Men innan jag ger mig själv tillåtelse att avnjuta denna soppa idag, ska jag ta en powerwalk. Det är milt ute, snön är alltså borta, och långa innedagar kräver syresättning av både min hjärna och mina muskler.

Inga kommentarer: