onsdag, januari 09, 2008

... i vilken vår hjältinna fullföljer sina planer

Ja, nu sitter jag här med rinnande näsa och äter het spenatsoppa. Näsan rinner nog mer pga soppans hetta än att jag skulle vara förkyld. Jag är inte ens trött längre; en powerwalk kan verkligen göra susen. Regnet, som tilltog ju längre jag gick, gjorde kanske sitt till.

Medan jag var ute tänkte jag på veckans uppgift i Skrivarkalendern. Fyra berättelseteman att skriva kring:
- Sanning är bara värt något för mottagaren
- Ingen saknar en uppkomling
- Omvägen som förkortade
- Att bli tagen på bar gärning
Spännande alla fyra. Jag får se vilken jag väljer.

Imorgon kväll ska jag vara flitig så den här kvällen ska ägnas åt John Irving. Eller så sticker jag emellan med Mari Jungstedts I denna stilla natt. Lite mer lätthanterlig som sänglektyr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken av skrivaruppgifterna valde du? Att bli tagen på bar gärning låter ju jävligt spännande *s*

/D

dyermaker sa...

Det gör de ju alla fyra. Jag tycker den första känns utmanande att ta tag i.