söndag, januari 13, 2008

... i vilken vår hjältinna sett solen


















Vilken skum känsla; att vakna av att solen sken in, lite snett, genom sovrumsfönstret. Skum, men skön! Efter frukost fick det bli en runda på Hälsans Stig. Solen var lite blyg men kikade fram emellanåt. I fickan låg min ganska slanka plånbok så på hemvägen såg jag till att få handlat lite förnödenheter inför veckan som kommer. Förutom yoghurt och frukt, att ta med till jobbet, fick det bli lite basgrejor att kombinera ihop med diverse kylskåps- och skafferifynd till enkla middagar. Jag är absolut inte tokfattig, vill bara inte ta av reserverna i onödan. Helgen som kommer kommer att kosta lite extra och då vill jag känna att jag kan spendera.

Middagen idag blir en gryta som kommer att bl a innehålla purjolök, svamp, en bit rökt bog som ligger och skräpar i kylen, tomater och lite annat. Ska förtäras med pasta, eller kanske dinkelris? Jag får se vad stunden ingiver mig.

Tror faktiskt jag ska ta itu med det nu. På återseende!

Inga kommentarer: