tisdag, januari 22, 2008

... i vilken vår hjältinna biter ihop

Aj. Jag vaknar med huvudvärk. Igen. Det är orättvist, nu när jag lägger mig i tid på kvällarna och somnar så snällt, så snällt efter bara några sidors bokläsning. Men jag vaknar på natten och känner att jag ligger och biter ihop. Hårt. Under några halvvakna minuter försöker jag slappna av i käkarna innan jag glider tillbaka in i drömlandet, men så snart jag gjort det börjar jag igen. Jag borde nog skaffa mig en bettskena.

De asiatiska börserna rasar, men det finns vissa värden som är bestående genom tid och rum. Lite ögonfröjd i morgonmörkret:

















(Utamaro, ca 1800)
Att äga japanska träsnitt är en annan dröm. Jag bara älskar dem.

1 kommentar:

Anonym sa...

skaffa bettskena om du har det så, det är inte bra för varken huvudvärk eller tänderna för den delen. när jag kom till käftis en gång sa han att jag gnisslat bort hela uddarna på tänderna.. har jag inte haft i skenan så dunkar hela tinningarna och käken, så jag är mest noggrann med bettskenan när jag ska åka nånstans!