tisdag, januari 22, 2008

... i vilken vår hjältinna är barnförbjuden

Det är tisdag. Jag borde vara på gymmet vid den här tiden. Men huvudvärken från i morse har inte riktigt släppt och hela eftermiddagen har jag haft en molande värk i nacke, axlar och överarmar. Det brukar kännas så när jag har en rejäl förkylning på gång. Så jag tror jag avvaktar. Blir det bättre under kvällen tar jag fram jävelträningsjävelcykeljäveln.

Middagen idag blev fullkornspasta och till det fräste jag ihop purjolök, tonfisk och tomater och så kryddade jag lite på det. Enkelt, snabbt och - faktiskt! - mycket gott! Jag var inte så hungrig, heller, så hälften blev över. Morgondagens middag får det bli!

Japanska träsnitt... Hiroshige, Utamaro, Hokusai, Harunobu... Mmm... Inte minst gillar jag shunga-bilderna. En del mer rumsrena än andra. De skulle passa fint i mitt sovrum (oavsett grad av eventuell rumsrenhet...), som t ex den här:













(Älskande, Harunobu, ca 1760)

Min lite trötta rygg värker. Jag ska dra mig tillbaka till soffan för en stunds tedrickande och stilla kontemplation, ganska nöjd med min dag. Att ha kollegan S tillbaka är så roligt och skönt. Vi bollar tankar, idéer och erfarenheter med varandra, jobbrelaterat givetvis men ännu mer privat. Hon är min bästa vän här i krokarna!

Inga kommentarer: