lördag, januari 05, 2008

... i vilken vår hjältinna gör det enkelt för sig

Nyss inkommen från en riktigt snabb och lång runda är jag visserligen nöjd och glad men också frusen och hungrig. Jag väljer att göra det enkelt för mig och sätter lite basmatiris på kokning tillsammans med en buljongtärning.













Medan det kokar upp tänder jag ljus lite här och var och sätter på Nick Drake's Five Leaves Later och kollar upp om det kanske är något sevärt på teve.

Men jag har sett Willow massor med gånger och Den galne professorn 2 känns inte som något jag har lust att se; lika lite som sportårskrönikor eller gör-det-själv-program för hundägare. Så det får bli en stund med en bra bok innan jag tar mig an skrivuppgiften i Skrivarkalendern.

Ska bara slänga ner en påse wokgrönsaker i riset, hitta på lite bra krydderier och röra om, först.













Sedan ska jag avnjuta min middag med John Irving.

Det enkla är ofta det sköna. Faktiskt.

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

själv åt jag stekt potatis och palsternacka. svingott också.

det finns en ny db skulle jag säga också.

dyermaker sa...

Mmm... Lät gott! Jag tror jag ska bli vegetarian igen...

Kollar db! *kram*