lördag, januari 26, 2008

... i vilken vår hjältinna upprättat en ordning


















Ggnnnahhhh..... ;9

Nu är CD'n till Vännen P färdig, och jag har hunnit med en hundpromenad med en god vän/kollega, också. Jag hade bara en endaste fisig liten CD-R hemma så jag bantade ner listan något. Han får iaf lite smakprov och vill han ha mer vet han vem han ska fråga! Och så gjorde jag en Ordning, också:

1. HOVEN DROVEN - Bjekkergauken
2. FAITH - Skogsraet/Finngalkn
3. ORPHANED LAND - The Kiss of Babylon (The Sins)
4. WOLVERINE - His Cold Touch
5. NEW TANGO ORQUESTA - Fugata
6. PRIMUS - American Life
7. RADIOHEAD - Karma Police
8. NICK DRAKE - Time Has Told Me
9. NICK DRAKE - Saturday Sun
10. LARS WINNERBÄCK - Höst på min planet
11. LARS WINNERBÄCK - Gråa dagar
12. AMR DIAB - Habibi Ya Nour el Ain
13. CHEB KHALED - Kebou
14. CHEB KHALED -
Aïcha (version mixte)
15. STEVE VAI - Tender Surrender

Jag försöker tänka (inuti mitt huvud) hur låtarna går och vad som kännetecknar dem. Dessutom tänker jag enligt devisen Start with a BANG! and go with a BANG! och det känns som att jag fått till en bra låtordning här.

När det gäller Steve Vai får Vännen P bara lyssna men ni, kära bloggläsare, får dessutom njuta av att se en sann konstnär in action...

Jag önskar er en god natt...

Inga kommentarer: