tisdag, januari 29, 2008

... i vilken vår hjältinna blir prenumerant

Det är jag iofs redan (se nedan). Men efter att två söndagar försökt få tag på DN här i byn resignerade jag och bestämde mig för att bli söndagsprenumerant. Det kostar några tjugor i månaden men det får det vara värt.

Andra tidningar jag prenumererar på:
Barometern
Språktidningen
Bang!
Pedagogiska Magasinet
Lärartidningen
Ordfront

Tidningar jag köper [alla] lösnummer av:
Svensk Yoga
Laga Lätt!

Tidningar jag köper ibland:
Classic Rock
Close Up
Nemi (på norska)
Må bra
I form
Någon korsordstidning

Tidningar jag läser varje nummer av:
Sweden Rock Magazine

Tidningar jag bara köpt en gång:
Kreativa kvinnor (när jag köpte den såg jag bara att det stod "kreativa" och tänkte att det kanske fanns någon bra stickbeskrivning eller liknande i den. Men när jag såg att det också stod "kvinnor" blev jag så förbenad att jag aldrig mer ska köpa den. Jävligt tramsigt namn, if you ask me. Är inte män* lika kreativa? Eller är de så kreativa att de inte behöver en tidning med tips? Eller ska kreativa kvinnor utesluta män ur den kreativa gemenskapen - för vilken karl vågar köpa "Kreativa kvinnor" ihop med snuset och lördagens tipskupong?)


*Jag anser att män och kvinnor är kreativa i lika hög - eller låg - grad. Ibland är vi kreativa på samma vis, ibland inte - jag känner karlar som virkar och stickar och jag vet kvinnor som är hejare på att slöjda och byta topplockspackningar. Detta tycker jag trots att jag anklagats för att ha en "taskig manssyn". Jo, tjena. Hej och hå.

10 kommentarer:

Glas och Klorid sa...

Genus tjejen......Genus! Du borde kolla in tidningen "Situation Stockholm" en tidning för och om hemlösa. "En kille i blått"

Shuto sa...

Jeklars vad du köper tidningar.
En gång i tiden var jag så serietidningsberoende att när jag köpt alla bra serietidningar som fanns att få en månad började jag köpa typ bamse och pellefant. Detta i vuxen ålder alltså.

dyermaker sa...

Killen i blått> Kan man prenumerera på den? För jag har liiiite långt till Stockholm... Men jag HAR faktiskt lite koll på den; en av mina goda vänner drog igång ett projekt där ett gäng rockband spelade gratis in en platta ihop och så såldes den för 100 spänn, där varenda krona gick till just Situation Stockholm.

Shuto> jag inbillar mig att jag blir lite mer bildad om jag håller mig ajour med det jag är intresserad av. ;)

dyermaker sa...

"spelade gratis in"? Vaf*n är det för svenska? Jag går och hänmger mig tills det gör riktigt ont.

dyermaker sa...

"hänmger"? GAH!

Glas och Klorid sa...

Du vännen långt ifrån Stockholm.....Ja du kan prenumenera på tidningen..Det kostar 550 för 11 nummer kolla på tidningens h-sida www.situationsthlm.se
Kram "En kille i blått"
ps: var bor du? Ds

dyermaker sa...

Killen i blått> OK. Jag ska kolla upp det. Om inte annat kanske den så småningom kan få ersätta någon av de tidningar jag läser nu.
Jag bor långt bort i det mörkaste. Men vi har postgång och tidningsutbärning. ;)

Glas och Klorid sa...

Det låter som Värmland typ Töcksfors......Jag kan skicka ett ex om du vill. "En kille i blått"

dyermaker sa...

HAHA... SÅ rätt men fel. *s* Jag har faktiskt bott i Sysslebäck. Det får Töcksfors att framstå som en metropol. Men nu bor jag helt på andra hållet. Ett provex. är ju annars välkommet. Hur kommer det sig att du är så engagerad i Situation Sthlm? *nyfiken*

Glas och Klorid sa...

Det är en bra tidning och den lokale försäljaren Janne är en gammal skolkamrat till mig och jag vill ju förstås honom o alla i hans situation bara väl. Så vart skickar jag den...."En kille i blått"