tisdag, september 02, 2008

... i vilken vår hjältinna låtit anden segra över materien

Poweryogan var tuff idag. Jag blev helt slak och slut. Jag som hade planer för lite te och tevetittande ikväll... sällan. Men skönt var det! För varje gång jag tar mig ut på en runda, upp på jävelmotionsjävelcykeljäveln, gör ett pass på gymmet eller faktiskt går till yogaklassen så vinner jag en seger över den i särklass lataste människa jag vet; mig själv.

Imorgon utmanar jag mig på nytt. Skriver jag inget här på morgonen, innan jobbet, så vet ni: jag är på träningscentret innan jobbet. Lugn, bara lugn - detta ska inte få bli en ovana. Men just imorgon har vi friluftsdag med brännbollsturneringar, en massa uteaktiviter och bad. Allt detta händer vid vår kombinerade simhall/träningscenter och vi ska inte börja förrän kl 9. Så min plan är att hinna med dagens träning innan arbetsdagen börjar. På det viset kan jag slacka med vin och en riktigt god baguette i personalrummets skönaste soffa på kvällen, när vi ska köra lite film igen. Det blir Ang Lee's Lust, Caution till vilken jag har vissa förhoppningar ställda.

Mina förhoppningar just nu består dock enbart av att jag ska orka packa ner lite träningskläder innan jag tuppar av.

Sweet dreams, me lovey ones!

Inga kommentarer: