söndag, september 28, 2008

... i vilken vår hjältinna visar RIKTIG fuldesign

När Matilda var i Egypten häromsistens råkade hon ut för några hemskt skitiga, storögda och väldigt söta små barn som sålde de mest fasansfulla cykelsadelöverdrag, i ett gathörn. Hon och kompisen kunde givetvis inte motstå de slipade små försäljarna och köpte varsitt. När hon kom hit, förra veckan, fick jag ett av henne.

Det är så vidrigt fult att det faktiskt är roligt och jag satte det genast på cykelsadeln, så att den skyddas från regn och väta där den står i cykelstället utanför mitt köksfönster.
















Frågan är hur "designern" tänkte. Det medaljongmönstrade övertyget går väl an - och silkesfransen är ju åtminstone färgstämd mot detta. Men... den blåvita vaxduken..? Hur tänktes det där?

1 kommentar:

Anonym sa...

"Jag undrar vad jag har för något i gömmorna som är i ungefär rätt storlek..." *rotar runt bland spillbitarna*