torsdag, september 04, 2008

... in which our heroine has RTFM

Igår var jag väldigt aktiv; idag har jag tagit det lite lugnare. Hade planer på en powerwalkmil efter jobbet, men fastnade med iPoden, istället.

Igår ringde Peter och (bland annat) tipsade mig om hur jag ska ställa in iTunes så att ingen musik i iPoden rensas utan att jag bara lägger till det jag själv vill. Manuellt, då.

Jag blir så förbannad när jag för en gångs skull läser The Fucking Manual och fanskapet ändå inte fungerar som det är tänkt och som jag vill. Nu har jag i alla fall fått i en massa musik i den, och det låter bra även om jag ska byta "lurarna" mot något lite mer ergonomiskt. De här sitter ju inte kvar utan trillar ur - hur ska jag kunna träna med dem? Grejen är att jag nu inte kan lägga till mer musik (såvida jag inte låter allt jag rippat ligga kvar i datorn, men jag tycker det tar upp alldeles för stor plats) utan att det som redan finns i iPoden försvinner. Man kan avinstallera automatisk synkronisering, men när jag gör det funkar inte den manuella ändå. *sucka och muttra*

Roligt som hänt, annars, idag: Vi (jag & Peter) har bokat en B4-hytt på Cinderella till Svenska Höjdare-kryssningen! Våra hyttkamrater blir Göran och Cuby (som inte har bekräftat än, men som gör det väldigt snart... eller huuur, Cuby? ;-). Så nu blir det alltså av. Jag har bokat tåg också, till mig. För sexhundrasjuttio spänn åker jag Sthlm t o r i 1:a klass (det var snäppet billigare än 2:a... me like!). Upp på fredagen strax före lunch och hem tidigt på söndagmorgonen. Nu återstår att se om jag får ledig - men det handlar om en ynkans 40-minuterslektion, så det är nog nemas problemas. Annars kommer jag antagligen att hastigt insjukna i ebola, eller nåt...

Jag har försökt hinna läsa tidningarna, på jobbet, och lyssna på lite nyheter. Det är märkvärdigt tyst om Jan Björklund. Eller så har jag missat något? Kanske förbereder han sin avgång nu när han ser att jag startat en AVGÅ-grupp på fejsan? Nä. Kanske inte det, ändå. Hmm...

2 kommentarer:

Caligula sa...

Håller klart med! Tack för uppslag till min nästa blogg! =)

dyermaker sa...

Vassego! :)