onsdag, september 17, 2008

... i vilken vår hjältinna kurar lite

Grått, blött och rått ute. Ingen träning idag. Mina axlar värker och jag kan inte avgöra om det är träningsvärk eller en annalkande förkylning av något slag. Nej, det är inte träningsvärk. Det känns inte så - snarare är musklerna lite stela och ömma efter att måndagens ganska tuffa nautiluspass följdes av nya, ganska ansträngande övningar på poweryogan igår. Jag kände hur det stramade och tog emot i axlar och överarmar, men är ju samtidigt envis som en röd gris... Men idag blir jag alltså hemma och imorgon blir det träning av annat slag - troligen joggning - såvida det nu inte ändå är en förkylning. Men... nej... jag tror inte det. Förresten har jag inte tid med sådant. Så det så.

Idag stannar jag alltså inne. Kurar med te, tända ljus och småmys. Och katt.

Inga kommentarer: