söndag, september 28, 2008

... i vilken vår hjältinna tänker om Bob Hansson

Vafan är det som händer? Jag såg alldeles nyss reprisen av Beckman, Ohlson & Can - och där var Bob Hansson med. Efter den reprisen kommer Babel på bokmässan och eftersom jag såg programmet igår vet jag att Bob Hansson är med där också. Och nu när jag slår över till SVT1 och det går en repris (helgerna är reprisernas verkliga högsäsong...) av Debatt så vem FAN sitter i panelen om inte Bob Hansson. Visst - karln är uttrycksfull, verbal, begåvad och dessutom klart stilig på ett bildmässigt vis. Fel: han ser absolut skitintressant ut (få mig!)!





















Men ibland går det inflation i vissa. Och då blir jag bara fed up. Tröttnar. Och glömmer att lyssna på vad han faktiskt säger. Och börjar reta mig på hans snack om "nåden" och annat kvasireligiöst flum. Dock gillar jag det här citatet:













Och nu , me lovely ones, är han också här... i min blogg - Bob Hansson! Hmm...

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag var på ett skrivarläger med bob hansson när jag var.. kanske 16. det var det bästa jag varit med om och jag blir fortfarande helt varm i magen såfort jag ser eller hör honom. helt magisk!
men det är nog som du säger, magin bleknar en smula när han är överallt.

dyermaker sa...

Jag gillar honom! Det blir bara lite för mycket av det goda ibland.

F ö skulle jag också vilja åka på skrivarläger - med eller utan Bob! :)

Anonym sa...

Han brukar vara i Brekille. Ibland uppträder han, ibland bara är han. Så du träffar honom säkert där nästa år :-)

dyermaker sa...

Cuby> Du skämtar med mig aprillo? HUH! ;9

Anonym sa...

Nej jag skämtar aldrig om sådana saker. Han räknas nästan till inventarierna där, liksom Christer Lundh och jag. Blev du helt upprymd nu?

dyermaker sa...

Hell yeah! :D