lördag, september 20, 2008

... i vilken vår hjältinna retar sig på Herr Glugg igen


















Men vad i helvete..? Läser om veckans utspel från allianspersoner, med Jan Björklund (men AVGÅ, då! Eller... NU menar jag, såklart!) i spetsen, och vet inte om jag ska skratta eller bli redigt arg..?

Jag citerar slutklämmen i skrivelsen:

"Staten kan skapa förutsättningar för ett bra företagar- och entreprenörskapsklimat, men än viktigare för att få fram nästa generations företagare är lärarnas engagemang." (Min kursivering.)

Jag tror jag får hjärnblödning, faktiskt. Det är alltså vårt uppdrag att fostra framtidens företagare? Vad blir nästa steg? Och vad hände med "en skola för alla"? Jag väntar med spänning...

1 kommentar:

Caligula sa...

Helt sanslöst.... regeringen är parodier på sig själva. Och herr Glugg är nog den dummaste av de alla...