fredag, september 05, 2008

... i vilken vår hjältinna har solsken i blick






















Lätta, vita skyar drar över den annars blå himlen och lovar en Fin Fredag, även vädermässigt. Strax ska jag gå till jobbet (svart manchesterkjol, svart tajt top med 3/4-ärm, grå strumpor med diskreta rutor och så de ärtiga skorna) och där blir det ju - ja, förutom tre trevliga lektioner som alla innehåller filminslag - mysig fika. Idag är det en av våra Birgittor som står för fikat. Och sedan flyttar hon till världens ände (Trosa...). Min arbetsplats är en plats stadd i förändring - och det är inte alltid (eller ens ofta...) av godo...

Efter jobbet blir det en snabb repa till gymmet för träning och sedan åker jag in till stan för en väl planerad och snabbt genomförd kommandoräd. Kvällen bjuder på käk och bio (Mamma Mia!) med kollegan Catharina och en av hennes kompisar. Kan nog funka.

Fin Fredag på er, me lovely ones!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en bra dag och en god start på helgen.

Själv ska jag gå och se eller kanske mest lyssna på the Goddamned på B&B i kväll... hur många gånger har DU sett dem? massor misstänker jag... massor är även mitt svar.

Jag gjorde din äppelpaj igår och den fick klart godkänt av grabbarna här så den blir det fler gånger.

Så din Ipod är dum... hm... jag som tänkt be dej om hjälp iom att du började prata Ipods. Jag fick en i julklapp förra julen av min bästaste storalillebror, en liten Shufflevariant... Jag hade tänkt ha lyssna på böcker i den (om jag får det till att funka med proppar å mina öron, det är tveksamt) men den ligger fortfarande inplastad å fin...

dyermaker sa...

Fast nu har jag kickat igång den och den manuella inläggningen funkar! :)

Jag har inte sett Goddamned MASSOR med gånger - däremot flera. Men det var ett bra tag sedan nu... =/

Caligula sa...

Erkänner att jag älskar ABBAs musik! Måste se den! =P