lördag, september 13, 2008

... i vilket vår hjältinna läser horoskop

















"Saturday, September 13, 2008


Sagittarius

Magdalena,
Boredom can make you do risky things. Trying something radical to breathe new life into a project can make all the difference in the world. Your creativity will be inspired by the silliness of a friend."

Så säger det dagliga horoskopet som, sedan flera år, ramlar ner i min hotmail. Vanligen läser jag det inte ens. Bara noterar att det finns där, liksom. Sedan raderar jag det. Men ibland faller jag till föga för någon slags obskyr nyfikenhet och läser.

"Boredom can make make you do risky things." Oh, well. Det var knappast en nyhet. Jag kan vara fullständigt livsfarlig för mig själv när jag har tråkigt. Göra de mest underliga saker. Och det gör jag. Leker med elden. Det är vad jag gör. Nu. Igen. Fanfanfan.

"Trying something radical to breathe new life into a project..."? Det där fattar jag inte. Vilket projekt avses? Och vad är det jag ska göra som är så radikalt? Är det min målsättning kring kost och träning? Och om så är: vad ska jag göra för radikala grejer? Svulla i mig något jag aldrig skulle tillåta mig själv? Anmäla mig till ett maraton? Och vilken vän ska göra vad-för-något korkat? Som dessutom ska inspirera mig? Hah. Jag ska sluta läsa det där. Kanske rentav slänga ut det ur min hotmail.

Och jag måste fan sluta se på Gilmore Girls. Alternativt försöka inse att livet aldrig har varit på det viset, inte är och aldrig kommer att bli. Inte för mig. Inte ens om jag bodde i Stars Hollow. Inte ens då.

Så här långt har jag bara hunnit (hunnit och hunnit... snarare "kommit mig för"...) att äta frukost - en stor tallrik yoggi mini och en rejäl skopa dinkelmüsli - och dricka en kanna kaffe. Planen är att ägna en god stund åt någon form av fysisk ansträngning, och vädret antyder att det kan bli fråga om jävel-ni-vet-vad, och senare idag gå ner till Järnvägskiosken och betala våra biljetter till Svenska Höjdare-kryssen. Och sedan... ptja... ingen aning, faktiskt. Ska väl fundera på en smal och tillräckligt proteinrik vegemiddag, så småningom. Och så fortsätter jag rippa, förstås. Jag har kommit till L nu...

... och nu dyker den där hemska Anna Skipper upp i min teveruta.. "Ju vitare bröd ju snabbare död..." Joråsåatteh...

1 kommentar:

Caligula sa...

"Ju vitare bröd ju snabbare död..."

Hahaha! Käka osyrat bröd, det heter ju "lev"! ;-9