måndag, september 15, 2008

... i vilken vår hjältinna tagit sig igenom ännu en dag

Huh. Jag var verkligen osugen på att jobba idag, och det hjälpte inte att komma till jobbet, vilket det annars brukar. Kollegorna är lite trötta och missmodiga, de också. Det är fortfarande ganska rörigt, schemat fungerar inte för alla, information går inte fram, löften bryts osv. Ingen vidare situation. Och inget att söka, för mig, på Platsbanken.

Kanske skulle jag tagit mod till mig och tagit på den röda klänningen och gjort en Magisk Måndag av eländet? Det hade antagligen gett folk något att prata om, i alla fall. Kanske tar jag på den på fredag, dock. Inget att förlora, liksom.





















(Den är mycket rödare IRL)

Positiva saker idag:

- Roliga lektioner med sköna elever.

- Träning efter jobbet. Mia var där - det är gott med lite draghjälp, det tycker vi båda!

- Jag har skött mig - matwise. Var lite extra hungrig ikväll och utan att blinka gav jag mig själv ett par skivor av det där mustiga Schulstadbrödet jag köpte igår. Mager mjukost och tomat på det. Gott!

- Maja Lundgrens Myggor och tigrar börjar bli härligt elak och avslöjande! Me like!

- Katten är lugn nu, Hon har haft det jobbigt, hon också. Igår sov hon hela dagen. Ikväll får hon
sova hos mig igen.

- Ett par roliga, trevliga mejl.

- Trevligheter att se fram emot har planerats: en helg hos Anna i Varberg och en utekväll med Netti (Cloudscape spelar i Jönköping om 4-5 veckor)

- Netti, ja. Hon är i Indien, på jobb, nu. Jag hoppas hon tar med en kökswalla hem, till mig. Jag har länge önskat mig en.

- Min rektor sa att av de tre kompetensutvecklingsdagarna v 44 (då eleverna har höstlov) är två kompbara och det gäller även oss som fixat våra obligatoriska PIM-examina på vår egentid. Och det är jag det. Och några få till. Heh.

- Och jag kom ihåg att väga mig imorse. -1 kg sedan förra veckan. Jag rockar. Men inte fullt så fett. Typ.

Stay cool, me lovely ones!

Inga kommentarer: