lördag, september 27, 2008

... i vilken vår hjältinna haft en ganska produktiv dag

Visserligen gav jag mig själv en rejäl sovmorgon och sedan ett sakta uppvaknande i tevesoffan, med en kanna Blue Java som avnjöts lugnt och fint. Men sedan pysslade jag undan lite och fortsatte med mitt senaste kreativa projekt - fulbroderi! Idén och inspirationen får jag från Fuldesign - och den här...





















...kommer från deras kollektion med gratismönster.

Jag började lite på den igår kväll, men har gjort den klar nu. Lagom arbetsinsats, känns det som! Mellan-aida och 2 trådar moulinégarn. Jag har skissat och planerat lite andra grejer också, så imorgon ska jag göra en annan grunka. Det är så otroligt skönt att pyssla - keeps my mind form wandering. Tiden bara flyger iväg och jag får lite ro i mitt ganska oroliga sinne. Något är fel - väldigt fel - när jag ser fram emot måndagarna för att mina helger är så förbannat tomma och tråkiga. Femte helgen i rad nu, som jag bara är hemma och gör ingenting alls. Träffar ingen. Har inget roligt. Nästa helg blir likadan. Sedan lättar det lite. Och mot slutet av oktober lossnar det totalt och så gott som varje helg är redan bokad - nästan till nyår. Oh well... when it rains it pours...

Jag har inte bara suttit och broderat idag. På eftermiddagen tog jag mig en timmes powerwalk i solskenet. När hösten är så här måste ju alla älska den, eller? Sedan förstår jag att alla inte är som jag och älskar den även när det är mörkt, blåsigt och regnigt. Åh... att få gå vid havet i en rejäl höststorm och bli stelfrusen och lomhörd och liksom fullständigt renblåst i huvudet. Jag saknar havet och stranden så fruktansvärt mycket. Bäst att inte tänka på det för mycket...

Klockan är runt midnatt. Jag lär inte lägga mig än på en stund... Jag ska ta mig ett glas vin till - eller två - och begrunda livet här i Emmajävlaboda. Spela lite bra musik - vid den här tiden på dygnet lär det betyda Frank Zappa, Miles Davis eller John Coltrane. Möjligen Pink Floyd, men troligare Billie Holiday.

Imorgon kanske jag skriver - taggad och inspirerad av senaste ETC.nu - om Bonniers mediamonopol. Om alliansens rövarpolitik. Om hur/var man finner ett livsvittne. Eller något helt annat.

Stay tuned, me lovely ones.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar Billie Holiday! Fast just nu lyssnar jag på Ane Brun...

dyermaker sa...

Mmm... ljuvlig musik!