tisdag, september 30, 2008

... i vilken vår hjältinna inser att hon MÅSTE nixa

När jag flyttade hit för ett par år sedan måtte jag ha trillat ur nixregistret. I början märktes inte så mycket men nu börjar det bli lite väl jobbigt. Inte bara för mig utan troligen också för de stackarna som ringer hit. Jag är nämligen snabbare och mer slipad och de hinner i princip bara dra efter andan innan jag klipper av. Fast ibland är det kul att driva lite med dem. Nyss ringde en tjej från MrMusic och ville absolut inte sälja något utan bara skicka mig en skiva, som reklam, och undrade vilken slags musik jag lyssnar på. HAHA - det där skulle jag kunna utvecklat, såklart, men jag nöjde mig med "fusionjazz, progressiv metal och grindcore" - sagt sådär illersnabbt. Hon blev först alldeles tyst och sa sedan att de nog inte hade sådana skivor. "Nä, det kan jag just tänka mig", sa jag i en vän ton. Sedan tackade hon för sig och så la vi på. *myser lite* Men jag måste ta ta i det där med att nixa.





















(Nej. Grind är inte min tekopp... ;-))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nix är bra! Men trots det lyckas försäljare ringa hit och försöka övertala oss om att ta emot ditten och datten...

Senast idag ville en snubbe skicka hem kalsonger till min sambo. (!!!)

dyermaker sa...

Ah... jag har fått erbjudande om trosor, strumpor, tidningar, el och jag-vet-inte-vad...