fredag, februari 19, 2010

... i vilken vår hjältinna varit på väg

Helt enligt planerna lämnade Rille och jag Emmaboda halv tolv. Halv sex hittade jag en skitkass parkering här i Sköndal (efter att ha lämnat av Rille hos Matilda), vilken kommer att rendera mig en p-bot eftersom jag garanterat inte pallar gå ut och flytta bilen klockan sju imorgon bitti - och även om jag orkar så lär det ändå inte finnas någon vettig stans att ställa den. Inte ens en betalparkering, ju. Dumma Ståkkhålm.

Resan gick alltså fint. Inget snöande alls och rätt okej väglag. När vi kommit ut på E4:an (vilket ändå kändes som en stor lättnad efter de smala småländska skogsvägarna) stannade vi till vid Mantorp och köpte kaffe och bullar. Sedan rullade det kvickt undan. Jag hoppas nerresan på måndagkväll går lika geschvint!

Nu skulle ett varmt bad sitta fint. Så får det bli. Sedan ska jag laga mig te och ägna en god stund åt Juergensmeyer. Eller... om jag kanske skulle se ett avsnitt av Landet Brunsås på SVTPlay först?

Inga kommentarer: