tisdag, februari 09, 2010

... i vilken vår hjältinna småtentat

Sådärja. Första tentan i delkurs 1 avklarad. Vi gjorde den i en mycket avslappnad seminarieform där vi redovisade den litteratur vi läst (ingen av oss hade lyckats välja samma bok som någon annan) och diskuterade teoribildning och liknande skojigheter. Känns fint att ha den gjord och därmed ha nått mitt första etappmål. Två till ska jag fixa i samma takt som heltidarna, sedan ska jag kliva tillbaka lite och börja pyssla med min uppsats. Men jag fick handledning kring den idag också, och en del matnyttiga tips av Stefan. Jag har ännu ingen frågeställning att arbeta kring, men en smått avsmalnad idé kring det jag vill skriva om. Spännande ska det bli.

Efter seminariet var det meningen att jag skulle kört ner till min käraste men han ringde och sa att han inte skulle kliva av det fartyg han var ute med förrän alldeles för sent, så det får bli att vi träffas i morgon istället. Det längtar jag efter!

Jag passade på att utnyttja en del av bilkörningen till att prata i telefon med Linus, och höra hur det gått för honom på anställningsintervjun han var på i förmiddags (och det verkade gå mycket bra!), och med Johanna. Jag försökte ringa Matilda också men av skäl som hon själv får redovisa (i sin blogg) om hon vill så fick jag inget svar. Vi har dock skajpat en stund ikväll varvid jag fick veta varför, dårå... *s* I övrigt har jag fortsatt lyssna till Viktor Kunzelmanns öden och äventyr och jag är helt överförtjust i den boken! Rekommenderar den verkligen!

G'natt, me hearties. Nu ringer min sovklocka!

Inga kommentarer: