lördag, februari 20, 2010

... i vilken vår hjältinna lägger ner

Vid sjutiden bestämde jag att det fick vara nog. Fönstren är klara, även om jag inte putsat utsidorna. Det går inte. Jag provade, med nästan ren t-röd, och det frös ändå. Köket är klart. Alla skåp, garderober etc är klara. Kvar är dörrkarmar, golvsocklar och badrummet. Det tar jag i morgon förmiddag. Golven får givetvis vänta tills besiktningsdagen.

Nöjd med min insats stekte jag ägg & bacon och efter maten ordnade jag mig ett varmt skumbad. Låg och läste ut Juergensmeyer i det sköna vattnet. Jag höll på att somna. Min kropp är trött nu. Hela jag är trött. Dödens trött. Jag kryper i säng, ringer min käraste en stund och tar sedan tag i Liz Fawcetts Religion, ethnicity and social change.

G'natt, me lovely ones.

Inga kommentarer: