fredag, februari 05, 2010

... i vilken vår hjältinna trivsammar sig

Genom de småspröjsade fönstren ser jag ut på den snötäckta sjön där solen fortfarande lyser upp skogen på den bortre kanten. Himlen är alldeles molnfri och det skulle kunna bli en kall natt.

Jag lyssnar på Bandit Rock och kakelugnseldens knastrande. På spisen i köket står en form med misslyckade mockarutor (jag glömde först stänga av snabbstartsfunktionen...) som kanske går att äta ändå? I kylen står en prefekt avvägd tabbouleh. I min mugg på bordet, där jag lagt upp mina raggsocksfötter, finns gott kaffe och bredvid mig i soffan ligger Žižek och väntar på vidare läsning.

En bukett röda tulpaner (älska tulpaner på vintern... de påminner om en vår som ska komma!) i en vas av glas på köksbordet och ett kärleksfullt kort som gjorde mig så varm i själen och mjuk i hjärtat...

Bäst av allt; min käraste är på väg hem.

Inga kommentarer: