torsdag, februari 18, 2010

... i vilken vår hjältinna mött en kär vän

Efter lunch traskade jag över till högstadiet för att skriva på ett anställningsavtal för de 20% jag ska jobba där under våren, hämta några scheman och se hur jag kan få ihop tillräckligt med undervisningstid för en något splittrad grupp och så plocka upp lite material så jag kan förbereda kommande lektioner.

Efter förrättat värv träffade jag så äntligen Sari och efter en del kramande tog vi oss varsin mugg kaffe och knaprade mörk chåkla till. Underbara, härliga Sari! Trofast väninna, stringent bollplank och härlig inspiration! Som ett kinderägg. Fast bättre!

Och nu slutar jag för idag och kör "hemåt", i snöyran. Drygt fem mil södeut väntar en varm famn. Jag längtar efter den.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Och hur har Sari lyckats gömma sig i två veckor? Hur stort ÄR Emmajävlaboda egentligen??! :)
Puss puss, längtar tills vi träffas i helgen!

dyermaker sa...

Ja, det kan man ju undra - men våra scheman är helt enkelt inte i synk.

Ja, vi kör halvtolv härifrån! Puss!